söndag 20 maj 2012

TV 4 Uppfinnaraudition i Jönköping

I lördags åkte Jag tillsammans med min vän Piotr till Jönköping för att ställa upp i en uppfinnartävling som TV 4 anordnar. Tillställningen började kl 09:00 så vi fick göra en tidig resa. vid ca 9:30 var vi framme och fick då startsiffra 340 respektive 341.

Under tiden som vi väntade gick vi runt i de andra tälten för att få lite annan info. Där fanns almi, PRV, Företagarna samt Tekniska museet. Men väntan var lång och inte förrän fram åt 16 tiden var det dags för oss att visa vad vi hade.

Där satt då två personer . en man och en kvinna inne i ett bås och försökte se intresserade ut. Jag mässade på i vanlig ordning och försökte på alla vis få dem att förstå förträffligheten med min uppfinning.

När jag hade pratat oavbrutet i ca 5 minuter så hade jag tömt alla argument och jag tänkte att de kanske hade förstått poängen . de nickade jakande och tillstyrkte att de hade fattat och menade att de utav min redogörelse hade så mycket info att de kunde fatta ett beslut. men att jag fick vänta utanför för att få reda på resultatet.

Jag tackade dem för att de i alla fall hade lyssnat uppmärksamt och hade varit trevliga och inte sågat mig så som jag hade sett att man gjort på Idol uttagningen.

Jag rullade ut min demoanläggning , ut ur tältet tillbaka in i bilen igen och fick vänta ytterligare ca 1 timma .

Och så tillslut kom en av flickorna ut för att kungöra resultatet. de ropade 298. 340, whow  Piotr blev uppropad sedan kom 345, 325, 331 ..... siffrorna bara rabblades på  men ingen 341 . och så var alla upplästa... men inte mitt nummer. Ja ja  tänkte jag . En erfarenfet rikare i alla fall och en mycket avslappnad lördag med mycket sol och lite värme i lä.

Piotr tröstade mig på hemvägen med att de nog inte förstod hur bra min apparat var eller att det nog var lite svårt att göra TV med den produkten.

     -Nej det skall vara en solskenshistoria om någon stackars person som på något sätt råkat illa ut och sedan kommit på något som hjälpt till att komma tillrätta med sin situation.

Kanske med starka känslor och med lite dramatik, då blir det bra TV.
Att göra TV på en värmepump är nog betydligt svårare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar