onsdag 10 november 2010

Förvaltningsrätten har röda ögon 2

Än en gång kan man se att förvaltningsrätten inte ser på saker och ting på samma sätt som jag .
Nu kan vi läsa i Bohusläningen att rätten anser att björnhuset inte strider mot lagen. en bedömning som inte delas av Ernst & Yang . i deras rapport fick kommunledningen svidande kritik.
Med anledning av det så menar jag att de som sitter i förvaltningsrätten nog borde bytas ut.
Läs om hur vänsterpartisterna blev dömda i mitt tidigare inlägg.

Sedan börjar jag faktiskt ledsna på riksradion då man gång på gång tar upp sossarnas interna kris som en riksangelägenhet . Nu får man faktiskt sluta med denna ensidiga rapportering . S har bara 30 % väljarstöd . varför ge dem så stort utrymme i media. Vi betalar licens till SR Och SVT för att få en oberoende media.

Då kan man inte hålla på och gulla med sossarna på det viset.
Har man en dålig politik så skall man ut.

3 kommentarer:

  1. Att anklaga domstolar för att ta partipolitisk hänsyn, antyder att skribenten är enögd, milt sagt

    SvaraRadera
  2. det ligger väl i din strategi som sosse att alla tjänstemen gör rätt.
    Jag är inte förvånad!

    Man kan ju fundera över varför nu snart alla anmälningar som tidigare behandlas av en domstol, nu går vidare till nästa instans.

    Och då måste det till ett prövningstillstånd för att så skall ske.

    SvaraRadera