onsdag 4 december 2013

Välfärdspartiet i Färgelanda

 VAR MED OSS!
De flesta av oss har åsikter om vad som är bra eller dåligt i vårt samhälle. När vi läser vår dagstidning, medias hemsidor, lyssnar på radions nyheter eller ser nyhetsprogrammen på TV reagerar vi ofta på det som händer i världen. 

Vi tar nästan dagligen del av olika hemska men även bra händelser runt omkring oss. Ibland tycker vi att det är för slappt i samhället och ibland kanske för hårt.

I Västra Götaland går ca 80-90 procent av våra landstingsskatter till sjukvården. Många av oss har på något sätt kommit i kontakt med vården, kanske som patient eller anhörig. En del av oss har bara gott att säga andra är kanske inte lika nöjda.

Du har säkert själv egna erfarenheter om vad som är bra och åsikter om vad som kan bli bättre, det har i stort sett alla.

I Välfärdspartiet är vi många människor som har precis samma erfarenheter som du, vi är engagerade och inställda på att behålla det som är bra samtidigt som vi vill förändra det som kan bli bättre.

Du är en del av vårt samhälle, du är viktig och dina erfarenheter behövs när vi bygger ett bättre Färgelanda, du ska inte stå utanför.

Att vilja förbättra samhället är bra men inget värt om jag inte gör något.

I Välfärdspartiet kan alla hjälpa till med något. Du behöver inte ha någon tidigare politisk erfarenhet. Alla har vi tid att göra något, det viktiga är att du själv bestämmer hur mycket du vill göra. 

Det finns många olika arbetsuppgifter i partiet.
Din insats för ett bättre Färgelanda är värdefull för oss alla, var med och påverka i Välfärdspartiet !

Ps Varför lila färg. 

Jo lite blått och lite rött så blir det lila

2 kommentarer:

  1. Kul att några personer visar intresse.
    Bor själv inte i kommunen och kan därmed inte bidraga.

    Kommuninnevånarens bästa måste få styra.

    Det är marknadsföring det handlar om samt en klar och tydlig beskrivning av vad man vill.

    Det finns inga pengar förutom skatteintäkter.
    90% av dem går åt till lagstadgade krav som ska uppfyllas.

    Resten kan användas till att utveckla kommunen och öka skatteintäkterna.

    SvaraRadera
  2. "Det är marknadsföring det handlar om samt en klar och tydlig beskrivning av vad man vill." Skriver du!

    Och det var med den "tron" som jag gick in i Politiken redan 1998.

    Väl inne i systemet insåg jag ganska snart att det var mycket tjyv och rackarspel . jag har därför också blivit beskylld för att vara både naiv och "dum"!

    Men mitt engagemang ligger därför lite på ett annat plan. Jag, tycker att marknadsföring är viktig och det är orsaken till att jag har min blogg.

    jag har också för det mesta inget filter på inläggen då jag anser att censur inte gagnar demokratin. tyvärr finns det alltid dom som vill förstöra för andra och lägger in oförskämdheter med mera vilket gör att jag då tvingas att censurera.

    Jag ha också bjudit in till samtal här men där är det lite trögt.

    jag vet också att alla är intelligenta tills att dom öppnar munnen och det är kanske därför som de flesta är just intelligenta (tysta" då är det väldigt svårt att föra en dialog för att förbättra Färgelanda.

    I går hade vi avslutningsfest i Uppfinnareföreningen Heureka , i vilken jag är ordförande. Vi hyllade då en av våra medlemmar. se tråden som följer. Men för mig blev det också en hyllning då det gillade mitt sätt att driva föreningen.

    De menade att jag har ett stort engagemang och ett kraftfullt driv vilket gör att vi gått från månatlig verksamhet till att vara veckovis i stället.

    Och när jag tänker på det så vet jag att även dom i styrelsen i Mötesplats Färgelanda tyckte samma då jag var ordförande i den förening.

    Det var särskilt en person som uttryckte sin sorg över att jag avgick och i samband gratulerade Heureka till en "bra " Ordförande.

    Men med tanke på all skit som jag fått motta från många i Färgelanda känns det lite som en revansch när man blir hyllade för det man gör.

    Och ända agerar jag på samma sätt som jag alltid har gjort. Jag är fortfarande samma Dick Jonefelt. Det har både ALMI , SUF och Innovatum fått erfara.

    Korruption och misshushållning med skattepengar är som ett "rött" skynke för mig och det skall med alla medel bekämpas. Och det är ju det som fortfarande sker här i Färgelanda.

    Jag menar att, att det måste ju kosta ofantliga summor att hantera dessa chefers tillsättande och avgångsvederlag. Det är misshushållning med skattepengar.. De gamla styret S, Fp hade ingen dialog med tjänstemännen utan dom fick fritt söla bort 88 mille till något som i dag är värt 1 kr

    Det nya gänget , de styr med en järnhand och får den ena chefen efter den andra att lämna .... Var finns den lyssnande och samförstående politikerskaran. Det måste finnas en medelväg här.

    Ta Myrén t.e.x. Jag har haft med honom att göra i många år då jag satt i Miljö & Byggnadsnämnden och vi kom alltid överens . Inga problem..

    Visst hade vi olika åsikter i bland men det var aldrig så illa så att vi inte kunde hitta en lösning. Jag gillade honom ... Det är inget fel på Jan Myren. Felet måste ligga på sen styrande skaran.

    Så du som läser detta ..kom och hjälp till att införa det sunda förnuftet i Färgelanda.

    Gå med i Välfärdspartiet.

    SvaraRadera