tisdag 3 december 2013

Nytt Parti i Färgelanda

Välfärdspartiet i Vänersborg var här för att lägga ut en trevare om det är möjligt att starta upp en lokalavdelning inom detta parti.

Vi var ett 15 tal personer som kom. Många var kända från andra partier och flertalet var nog Centerpartister , ett par Moderater, två från KD och några som aldrig varit politiskt aktiva förut men tröttnat på det rådande politiska läget i Färgelanda.

Detta är andra gången som jag varit med om att starta upp en lokalavdelning. jag kommer att försöka stötta och hjälpa till så att detta blir en verklighet .

Jag kommer att försöka att fokusera på det som är positivt och jag tror att just det kommer att vara en utmaning i sig för mig.

När pessimisten säger -" Nu kan det inte bli värre " svarar optimisten -"HOHODÅ"

Jag skall i alla fall lägga ett nytt medborgarförslag

För när jag kom med det senaste så är gången den här.
På kommunstyrelsen öppnar ordföranden (Peter Johansson) min fråga . Sedan debatterar man den i styrelsen. när debatten är slut klubbar man beslutet .

Där efter får förslagsställaren yttra sig.

Mitt första positiva förslaget i den här fråga kommer därför att bli så att FÖRSLAGSSTÄLLAREN först får uttala sig.
Där efter öppnar ordföranden frågan , debatterar och sedan fattar beslut.

Det var väl ett positivt förslag. Då får ju förslagsställaren en möjlighet att påverka utfallet av sin fråga och det måste ju vara bra för demokratin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar