onsdag 15 februari 2012

Valbohem från en ubåt byggd i perforerad plåt,... Till en fullriggare .

jag blir  tvingad till att lämna Valbohems styrelse då Ragnhild Andersson Färgelanda Kommunchef använder mitt engagemang emot mig i konflikten mellan mig och Kommunen. 

Men om jag skall vara helt ärlig så behöver inte Valbohem mina åsikter, då man  nu  har gjort de som jag har efterfrågat och att jag tycker att Leif Eriksson Valbohems VD är det bästa som hänt Färgelanda. 

Han har förvandlat Valbohem från en ubåt byggd i perforerad plåt,... Till en fullriggare .

Bordläggningen är väl inte helt ok ännu och ett å annat segel behöver nog lagas, men fartyget har börjat färdas med några knop över grund. 

Och med Leif Eriksson vid rodret så förstår jag att han har lagt ut kursen i rätt riktning . Jag vill på det här sättet tacka för den tid som varit och önska Leif Eriksson & Valbohem lycka till i framtiden.

Jag lämnar här med mitt uppdrag i Valbohems styrelse med omedelbar verkan

Bäste Dick
Tråkigt att höra då jag har uppskattat dig och ditt rättframma sätt.
Hoppas det går bra för dig framåt.
Hälsningar

4 kommentarer:

  1. Tråkigt.
    Finns det ingen som kan lösa den sorgliga konflikten med dig i stället för att bara "bråka"? Absolut hade det varit den enklaste sak i världen.
    Aldrig,aldrig att dessa personer kan ändra på bottenplaceringen i näringslivsrankningen.
    Några är vettlösa och några är ryggradslösa.
    Med andra ord så är allt som vanligt.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog säga att företagarklimatet i Färgelanda är som en ståplats i Nybroviken.

    Jag lämnar också mitt engagemang i Föreningen Mötesplats också . Jag ger upp om färgelanda och kommer inte att jobba mer på det ideella planet.

    Jag tycker likheten med mobbningsärendet är slående fast med andra aktörer.

    Mitt fortsatta engagemang kommer att bli i en förening i Uddevalla i stället.

    Och kanske man kan sälja huset till några Penningstinna Norskar.

    SvaraRadera
  3. Tack för allt det ideella arbete som du har gjort för Färgelanda.
    Ditt bidrag i försöken att få stopp på tokerierna och dekadensen är stort.
    Du har arangerat demonstrationer när du har tyckt att något har varit väldigt fel och du har varit en profil i arrangemangen runt tillställningar som t.ex Harvens dag.
    Ditt engagemang för att få ett bra företagsklimat har också varit stort.
    Det finns mycket att säga om detta men det måste vara fler som kan vara raka om en förändring skall ske. De andra är nu för många eller för fega.
    Kommer att sakna dig och din butik. Får väl nöja mig med att spegla mig i de svarta skyltfönstren när jag går förbi.
    Musiken har tystnat och dina förtroliga(i C och Kd) har strippat färdigt. Det var ingen vacker syn!

    SvaraRadera
  4. Tack för din uppskattning.
    Nej jag är nog inte känd för att gå som katten kring het gröt utan jag är nog mer pang på rödbetan.

    Jag tycker att man som politiker skall vara tydlig och det är det många politiska partier som har som målsättning att vara. men de flesta är nog som katten.

    Att vara tydlig är nog inte politiskt korrekt utan man skall sprida budskap som är så luddiga att alla skall känna att de passar in i den politiska retoriken, oavsett om budskapet kommer från höger eller vänster

    SvaraRadera