onsdag 24 juli 2013

Färgelandas Befolkning minskar

Jag har sagt det förut och jag säger det igen!


Gör som Markaryds Kommun!

I den kommunen sätter man värde på företagen och med dom kommer jobben. Och har man ett jobb att gå till så stannar man kvar .

Så himla enkelt är det!

Peter Johansson har sedan han blev KSO fullständigt snöat in på Sossarnas linje och med deras politik så handlar det hela tiden om centralicering , det har vi sett genom historien.

Jag hade hopats på en förändring i och med en borgerlig majoritet men det var bara fasaden som ändrades , inte innehållet.

Det duger inte att kommunen år efter år innehar den sista placeringen i företagsrankingen. Här fordras det krafttag! Något som den sittande majoriteten uppenbarligen saknar.

Vissa i kommunen tycker t.o.m. att det är OK att kalla ett industriområde för KRÄMAREVÄGEN.

Helt befängt , men dessa reaktioner har jag fått i min ansträngning till att uppnå en förändring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar