torsdag 31 januari 2013

Färgelandas skolor har allt sämre attetyd till företag

För ett par dagar sedan förklarade företagarföreningen " Mötesplats Färgelanda" att de har ambitionen att skapa 60 nya sommarjobb. Skall bli intressant att följa utveklingen  då skolans elever faktiskt kommer i någon sorts beroendeställning.

Jag menar .... finns det företag i kommunen så bereds det en möjlighet till framgång , men då får väl skolan börja jobba på att förbättra attityden till företagen också. dagens resultat visar på att man även på den här punkten har en diger uppgift framförsig.

 

2 kommentarer:

  1. Service är viktigt om kommunen skall "leva".
    Skulle inte förvåna mig om t.ex affären i Stigen snart tar sin Mats ur skolan. Vad gör kommunen för att behålla de befintlig företagen och servicen.
    Fri invandring,slopad skolplikt och arvslagar samt tillåtet med månggifte kan väl inte var svar på landsbygdsproblemen!?
    Allvarligt talat så behövs det en offensiv politik(med bibehållet förnuft)
    Färgelanda behöver sänka skattenivån annars fastnar man i en negativ spiral.
    Kan det vända??

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte annat än att hålla med dig om C's nya hållning.
    Det är inget som akut förändrar vår situation här på landsbyggden.

    Nej det behövs ... precis som du säger , en ny ordning och en helt ny strategi om vi skall få ordning på den här kommunen.

    Jag skulle gärna se att man mer kraftfullt , tillsammans med de andra Dalslandskommunerna arbetade på att förstärka vägnätet.

    Att få en 2+1 väg med viremitträcke och att där med öka hastigheten till 110 eller mer .. det skulle gynna oss .

    Bara som en början. sedan undrar jag vad som händer i de olika fiberföreningarna . har hört att det inte riktigt stämmer så bra i dom leden. och vad är Kommunens roll i dessa.

    Det är prio Nr 2 Fast skall jag vara riktigt ärlig så finns det hur många Prio som helst då det verkar som om kommunen gått i stå.

    SvaraRadera