söndag 8 juli 2012

Kristdemokraterna !? Vara eller icke vara , Det är frågan.

Almedalsveckan har varit full av intressanta inlägg!
Det första som jag noterade var Åsa Romson's förslag.
För en gång skull var förslaget inte destruktivt , vilket är värt att notera. För en gång skull kan även jag ställa mig bakom  ett förslag från en miljöpartist .

En insikt som jag har haft under hela mitt yrkesvrksamma liv !

Att :
Det är som regel billigare och framförallt mer miljövänligt att repparera än att köpa nytt.

Att:
Sänka tröskeln att repparera , vilket innebär att man vill sänka skatten på reparationsarbete.

Vidare sedan i Almedalen så har både Annie Lööf  C och  Jan Björklund Fp på olika sätt lagt förslag eller motstridiga kommentarer gent emot Rainfeldt som menar att man visst inte behöver kunna kommunisera på svenska bara för att man befinner sig på den svenska arbetsmarknaden .... Hummm!?

Nog underlättar det om vi förstår varandra om vi tillsammans skall utföra ett jobb. Den tiden är förbi då du blev satt att utföra ett jobb som är så enkelt att du utan instruktion klarar av att utföra det!

Sosseledaren och Fd LO pampen Stefan Lövén fick stor mediainflytande eller skall vi säga att media var nyfikna? men de fick nöja sig med att Stefan än en gång lämnade arenan med en mängd ?????? efter sig.

Och så var min fundering ?
Vart tog Kristdemokraterna vägen?
Eftesom vi har 2 KD ledare eller ingen KD ledare så tänkte jag att det inte ens var värt att kommentera vad partiet hade sagt då jag inte kunde hitta något på dem.

men jag såg att de hade i alla fall hållit sitt tal den åttonde juli ..har jag missat det då tänkte jag. Men den åttonde juli är ju i dag kunde jag konstatera.

Inte konstigt att jag då inte hört eller sett vad som kommit från detta partiet.

Hoppas nu att man är så förnuftig att man intar den stora lediga ytan an den politiska spelplan som handlar om invandring och integration .

ett enkelt budskap skulle kunna vara .

Att:
Invandrarna skall ta seden dit de kommer!!!!

Lyssna på vad Göran har att säga på P4 extra Kl: 14.00 eller följ länken om du skulle läsa detta efter att klockan passerat  14

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3864


Och med dessa ord så avslutar jag skrivandet för denna gången.

3 kommentarer:

  1. Som jag tänkte ! ingen halsbrytande nyhet här inte.

    De andra partiledarna var åtminstone bleka men KD lämnar manegen utan att någon ens märkte att de hade varit där.

    Suck!!

    SvaraRadera
  2. Dela pensionspoäng-bra! Blir många tänkande kvinnoväljare som röstar för ett jämlikare och liberalare samhälle.
    Dela på barnbidraget-dåligt om det ej villkoras med att det skall endast gälla vid delad vårdnad. Detta framgick inte. Resultat-Kd tappar väldigt många kvinnliga väljare. Fler än de vinner manliga. Dessutom är det befängt om det inte skall vara kopplat till vårdnadsansvaret.

    SvaraRadera
  3. Intressanta synpunkter!

    Men: Beträffande pensionärerna har man under 6 år (1.1/2 Mandatperiod) svikit pensionärerna till förmånen av andra frågor som man fått igenom. vilka frågor det är vet jag ej men det brukar heta så när man får den här typen av frågor.

    Hade man tagit pensionärerna på alvar hade man sett till att även denna gruppen fått del av jobbskatteavdraget genom att betraktat pensionen som en ackumulerad lön. jag drev frågan redan 2009 på rikstinget men inte förrän våren 2010 tog Partistyrelsen upp tråden men då blev den inte trovärdig då man betraktade frågan som Valfläsk!

    Slutsatsen är att KD får sluta med kortsiktiga politiska frågor och gå tillbaka till sin huvudpolitik som handlar om den lilla människan.

    Hur får den lilla människan ett arbete .

    Hur skall den lilla människan bo ,

    Hela tiden se till den enskilda människans situation och hur den kan förbättras.

    och i alla de här områdena rymmer också integration . men den frågan har blivit helt död då det inte är politiskt korrekt att ens nämna ämnet . För då är man rassist och tillhör gruppen SD , som för övrigt växer så det knakar!

    SvaraRadera